Tuesday, October 28, 2008

itu dia..

sebenarnya tadi aku sudah punya idea untuk menulis apa, iaitu, tentang sahabat lama aku yang aku rindui setiap masa. tapi sekarang, apabila terbaca blog orang lain, aku dah tak tau nak tulis yang mana satu, dah banyak benda pulak aku nak tulis. uhuu. biar aku cerita semuanyalah, ya? jika entry terlalu panjang dan bosan dibaca, sila click butang 'X' kat atas tu, hehe.

* * * * * * * * * *

aku rindu sahabat lama

dulu, masa aku muda-muda (sekarang pun muda lagi hehe), aku bukanlah aku yang sekarang nie. dulu, aku seorang yang sangat happy-go-lucky. dulu, aku tak punya banyak sahabat yang terdiri daripada golongan perempuan. ada pun, dua tiga kerat saja. mungkin tu lah kot sedikit sebanyak menjadi penyumbang kepada ketidakayuan aku sekarang (heh). aku ingat lagi masa aku sekolah menengah dulu, betapa susahnya nak memenangi hati perempuan-perempuan untuk menjadi my new bff (ceh). lama-lama aku pun give up, lantakla, nak kawan, kawan tak nak tidak apa. aku malas nak mengejar standard-standard yang ditetapkan kerana aku tau percentage untuk aku mencapai tahap piawaian itu adalah sangat rendah sekali. kuikuikui dipendekkan cerita, dulu kan famous zaman skate, aku pun tidak ketinggalan untuk berjinak-jinak dengan sukan itu. alaa..belajar sekerat jer, ollie pun tak lepas. hahaha disebabkan itulah, aku dipertemukan (chewah) dengan dua makhluk Tuhan nie yang sampai sekarang aku anggap sebagai kawan baik yang paling best. mereka berdua bernama Oen Grind dan Incek Grind (nama sebenar Rozzie, tapi dia nie lelaki tau). kitorang punya minat mendalam yang sama iaitu, papan luncur. kami start hangout sama-sama selepas seorang makhluk Tuhan yang aku tak ingat siapa memperkenalkan kepada kami filem Grind. lepas kami menonton filem tersebut, maka terciptalah angan-angan tinggi menggunung untuk membuat skate team sendiri. aku diberi gelaran Jamie, Oen adalah Sweet Lou dan Incek adalah Dustin (sebab tahap jackass dia kurang sikit hehe). tiap-tiap petang kitorang akan lepak sama-sama main skate kat rumah aku. aku yang agak bongok sikit dalam skate nie selalu kena marah dengan dorang, kesian dorang, bersungguh-sungguh ajar aku main benda alah tu (maaf kalian, aku masih tidak lulus main sampai sekarang). dengan dorang, aku rasa sangat gumbira sekali, aku selesa menunjukkan diri aku yang sebenarnya, iaitu seorang jackass tahap sederhana. haha aku ingat lagi dulu aku pernah buat gazette tentang skate scene di Miri tapi hanya satu naskhah saja sebab tidak mendapat sambutan. buat copy pun bila ada orang mintak jer. tapi itu tidak mematahkan semangat aku untuk terus berusaha (dengan nada berkobar-kobar. hehe) dorang pun tak henti-henti trained aku, setiap kali ada masa terluang dorang datang lepak rumah aku. rindu zaman dulu, zaman "i don't give a damn" terhadap ingin menjadi center of attention ataupun mendapat approval dari mana-mana pihak sebelum boleh masuk dalam 'community' mereka. haih, dah banyak benda berubah. sekarang nie, masing-masing dah ada benda yang ingin dicapai. aku pun dah jarang contact dorang. last raya pun tak dapat nak berjumpa sebab tak tau lokasi dorang kat mana. huhu. sedih :( sedih sebab sekarang banyak benda yang perlu difikir. sekarang nak carik kawan yang betul-betul dibuat kawan pun susah. aku rindu pergi ke mana-mana tanpa risau nak pakai baju apa. sekarang nie, kalau aku pakai tracksuit dengan t's jer aku rasa segan sebab yang lain semua pakai lawa-lawa padahal nak beli Kotex depan rumah jer :( sekarang dah ada kekaseh, kena belajar pakai cantek-cantek, dressup baek sikit, ayu banyak sikit. haha rindu kat orang yang tak ambil pusing semua tu, yang penting aku adalah aku. waaa..sangat-sangat rindu! sahabat-sahabat Grindku, kembalikanlah amie shahrimie the jackass yang dulu sob sob

(nak buat cammana, takkan nak jadi jackass sampai ke tua..nanti kekaseh pun lari)

* * * * * * * * * *

aku nak beli baju baru

sebenarnya hasrat nak beli baju baru dah lama tersimpan dalam hati (ceh). tapi setiap kali aku keluar jer, duit habis ke buku dan jugak makan. kalau beli buku bukan satu, nak beli dua. kalau ada majalah murah, beli sampai tiga. kalau bosan terlampau-lampau beli komik pulak. buku, majalah, komik pun bukan murah sangat. satu buku kadang-kadang belasan ringgit. haritu aku usya kat FOS, ada satu t's yang sangat comel aku nak beli, tapi tak terbeli-beli sampai sekarang. aku pun nak beli jeans baru sebenarnya. seorang makhluk Tuhan dah tegur aku pakai jeans yang sama jer. heh, malu tapi aku suka jeans nie. selesa. hehe ada dua lagi jeans aku dalam beg tu, tapi dah tak feel pakai, yang nie jer aku suka. biar tak cuci berbulan-bulan lamanya (opps, pecah rahsia aku). tak apala, nanti balik cuti sem, aku basuhla. kuikuikui duit pun kadang-kadang habis ke cc, sebab aku suka online bila aku bosan. aku online pun bukan sekejap, mau berjam-jam lamanya biarpun tak ada benda aku nak surf. mungkin aku dah terbiasa online 24/7 kat umah kot. assingments aku lagi. jadi, duit tinggal untuk beli baju dah tak ada. uhuu ): tak apalah, nanti ada rezeki aku beli baju baru.

(aku pun dah bosan pakai baju sama hari-hari. nanti dah tak ayu keke)

* * * * * * * * * *

aku nak berubah

nak ubah penampilan sikit. nak jadi keperempuanan sikit (sikit jer). nak belajar berani bercakap (nie nak banyaklah) dengan orang lain supaya nanti tak di'cop' sombong, kerek, berlagak dan sewaktu dengannya oleh sahabat-sahabat kekaseh mahupun orang lain. aku tau, sekarang pun mesti dorang dah cakap aku macam-macam, sebab aku bukan jenis yang petah bercakap bila dengan orang yang aku tak kenal. aku nie pendiam jer, tapi dalam blog, aku memang banyak modal untuk 'berkata-kata', mungkin sebab aku tidak perlu face-to-face bersama kalian yang sedang membaca sekarang. aku tau mesti sahabat-sahabat kekaseh ingat aku berlagak sebab bila keluar dengan dorang, aku tak sentuh pun kamera aku, simpan dalam beg jer. bukan sebab aku tak nak berkongsi ilmu ke apa, tapi terus terang aku katakan, fotografi sudah membosankan bagi aku. assignments aku pun banyak macam taik. lecturer aku pun cakap gambar aku macam budak baru belajar shoot. composition hancur. nanti kalau aku cakap aku tak tau shoot satu-satu gambar mesti aku kena kutuk, "takkan budak sijil kena ajar budak degree?" (sigh) macam-macam aku nak ubah sebenarnya. tekanan betul. aku nie, fikir terlampau banyak. mana tak jiwa kacau (tau takpe).

(susahnya nak amik hati semua orang. kadang-kadang sampai kita sendiri yang terluka. ceh hoho C=)

to be continue..if i want to sambung baliklah hehe

10 comments:

Fndy said...

ajarkan aku shoot.and aku nak kan gazette itu . boleh?

Anonymous said...

wah... best cita tok.. box office kelak

Bobby Nuurri said...

pulangkan amie shahrimie yang jackass.

correct.correct.

nowadays. pakaian kene jaga.
wish macam years ago. kuar pake suar puntong and baggy shirts with messy hair but nobody cares.

but hell, i still buat suka hati aku. muka sememeh all the time. haha!

chill darling. chill.

sambong crita tok. =))

Anonymous said...

member gua pernah pesan..

"kalu terlalu mengharapkan kesempurnaan dalam hidup, gua boleh mati sakit jantung..."

apa2 pun..enjoy dgn hidup..

hidup itu indah...wakakka

Anonymous said...

fendy: ajar shoot apa ek? gazette tu dah xda la..lama gila da tu time form 4 lg..keke
mrs fineeto: mun juakkk..haha
miss bobby: nyalah, kdg2 pun mls nk pk..buat tekanan jak huhu
noheartfilin: haha..btol2 uhuuu

Anonymous said...

amie zaman sekolah rendah dikenali sebagai BABY SPICE!!!!!!!!!

Anonymous said...

mrs fineeto: shhhhh! diam2 hahaha

Bobby Nuurri said...

hahahahahahha. kantoi-kantoi!

ini dia geng SPICE GIRLS! haha

in motion said...

miss bobby: terigt zmn kecik2..gila bestttt!

Bobby Nuurri said...

menyanyi tengah padang dan jahanam-kan apa orang kata! hahaha! ( zaman-zaman kecik kita dulu. walau kpg. hidup rockstar! )

Post a Comment