Saturday, December 20, 2008

hidup seperti tajuk blog miss bobby

rasa macam dah malas nak berblogging. nak update blog pun aku tak tau nak tulis apa. actually, memang banyak benda nak tulis kot, tapi tak tau nak olah macam mana. writing skills aku sangat teruk. masa aku dua tiga hari ni hanya diisikan dengan menjelajah ke blog2 orang, bermain pet society di facebook, dan menonton tv.

sebenarnya, banyak juga (taklah banyak sangat pun) 'task' aku cuti ni. aku sepatutnya mencari tajuk2 yang sesuai untuk dibuat thesis semester depan, tapi otak aku masih ligat memikirkan genre mana yang aku patut pilih, photojournalism atau fine art photography. terhenti di situ, buntu. tergerak juga hati ingin mencuba fashion photography, tetapi aku punya masalah komunikasi yang agak komplikated yang akan menyukarkan aku untuk bekerjasama dengan para model.

*mengeluh*

tinggalkan saja. nanti2lah aku fikirkan.

keduanya, ini sudah lama diberikan oleh abang aku, tapi disebabkan otak aku ni sukar nak menjanakan idea2 yang bagus, tergendala lagi. aku patutnya sudah menyiapkan design muka depan untuk buku yang abang aku ingin terbitkan berbulan lamanya dulu. sekarang dah nak masuk tahun depan pun, masih tak siap lagi. konsepnya memang sudah diberitahu, cuma aku perlu fikir lagi dengan lebih mendalam (cehh) bagaimana untuk memantapkan lagi designnya. sebab tu sampai sekarang tak buat2 lagi. yelah, tulisan abang aku best takkan aku nak buat yang tak seberapa jer kan?

ketiganya, ini pun dah bulan2 lepas jepth bagi kat aku. sampai sekarang aku tak siapkan lagi. jepth perlukan artwork untuk dushbangcore. tema pun dah ada. actually aku dah siapkan satu, tapi aku rasa artwork aku tu tak sampai taraf dengan artwork dorang. kena baiki lagi. sebab tu sampai sekarang aku sengih2 (dalam ymlah eheh) kat dia bila dia tanya dah buat artwork ke belom. sorry boss! (kalau nanti masa kerja macam ni, memang masaklah aku) sekali lagi, aku memang tak suka kalau buat design/artwork untuk orang lain, buat yang tak seberapa (tapi kalau aku pernah buat cincai untuk korang, maaf ek?)

keempat, aku dah lama nak buat design tees sendiri. dah banyak kot sketch design dalam sketch book aku ni, cuma aku sendiri yang mereject design2 tersebut sebab aku rasa belom cukup bagus untuk direalisasikan atas tees. takkanlah aku nak buat ala kadar pastu budget jual RM30 kot. agak2lah. walaupun sekarang design macam tu memang boleh jual punya (yelah, atas dasar nama 'indie' or what-so-ever) tapi untuk kepuasan diri aku sendiri, aku kuburkan dulu niat aku tu. tunggulah bila dah betol2 design tu aku puas hati, aku cuba buatkan.

apa2pun, harap2 tahun depan aku tak semalas ni. thesis dapat disiapkan pada masa yang ditetapkan dan moga2 mutu artwork aku dapat ditingkatkan dengan jayanya. dan juga, semoga aku rajin untuk mengupdate blog ni. hehe

till then,
sayonara

4 comments:

Bobby Nuurri said...

wahh. byk kerja kau. polah gik nun! :)

Anonymous said...

nanti dah beasr..lu keje jer sendri...tp ingat..motivasion kne tggi..kompem leh kaya..lain la lu tanak kaya...hahaha

Anonymous said...

gile busy eh.
kau mmg berbakat besooo
gunakanlah semaksima mungkin.
caiyok3..

Meooo Comicore Club said...

nak buat bisnes?????

nak join.... :)

Post a Comment