Sunday, November 2, 2008

tangled emotions

sebenarnya, benda nie aku tak pernah pun cerita kat sapa-sapa. self-confidence aku akan menurun kepada negatifseratusperatus (kalau wujudlah kiraan tu hehe) serta merta bila kenang balik.

aku secara realitinya, bukanlah seorang yang cantek yang teramat sangat sampai orang boleh tergila-gilakan aku. bukanlah comel mana pun (aku jer suka perasan comel haha). aku seorang yang..slim gila babi (ayat sopan) atau dalam konteks sebenarnya kurus kering. hahaha

masa sekolah menengah dulu aku selalu jadi bahan jenaka budak-budak tak kiralah, lelaki ke perempuan. semua sama. semua suka ejek aku. mula-mula aku tak kesah sangat, yelah, biasalah tu kan. tapi..aku mula sedar aku nie telah diperbodoh-bodohkan. sampai tahap keyakinan aku terhadap diri sendiri mula goyah. sikit-sikit dorang mula amik dari aku.

sampai satu tahap, satu hari tu, aku lalu depan dewan lepas habis prep petang. dalam dewan masa tu, budak-budak laki ramai berkumpul sebab minum petang disediakan (aku duduk asrama sampai tingkatan 4 jer). bila nampak aku, dorang mula bersorak-sorak, terjerit-jerit satu panggilan yang agak memalukan aku pada masa tu siap gelak sakan. mula-mula aku buat tak tau jer, tapi makin menjadi-jadi dorang panggil aku dengan panggilan tu. aku dah sakit hati, masa tu aku tengah minum coke, coke tu pun tak habis lagi, aku terus baling tepat masuk pintu dewan dan aku tak tau kena kat sapa tapi aku tak peduli. aku rasa memang kenalah kat makhluk Tuhan dalam dewan tu sebab lepas aku baling tu dorang dah marah (semua lelaki dalam dewan) dan makin menjadi-jadi lagi ejek aku dengan panggilan bodoh tu, siap keluar dari dewan tu terjerit-jerit macam orang kena sawan babi. mungkin memang dorang sawan babi kot. keke sejak dari insiden tu, dorang tak habis-habis kenakan aku kat sekolah. sampaikan budak-budak perempuan pun sama. sampaikan kawan-kawan aku pun, ikut jugak. satu perkataan: sial.

sejak dari hari tu, aku rasa self-confidence aku tak pernah ada pada tahap yang stabil. tak pernah jugak naik-naik. selalu menurun jer. sampai sekarang. tak pernah, langsung.

orang-orang yang dalam Myspace aku dulu banyak nak jumpa aku (muka budget cun kot haha), tapi aku banyak bagi alasan. sebenarnya kalau boleh, aku tak nak jumpa langsung. biarlah terusan berkawan dalam Myspace jer. dulu, aku pernah jumpa dengan sorang nie, aku kenal dari Friendster. mula-mula lepas jumpa kawanlah macam biasa, tapi lama-lama, tinggalkan aku. tak nak kawan. malu kot. dulu selalu gak contact sebelum jumpa, lepas tu dah tak contact langsung.
ada lagi sorang, kenal dari forum. kawan gak kira cam kawan baik jugaklah. selalu jugak dia luahkan masalah dia kat aku. selalu jugak contact handphone aku. lepas jumpa, kawan kejap jer. pastu, tak ada contact langsung. kadang-kadang aku terjumpa dia. tapi tak tegur. aku tau dia malu kat aku. dia pun pernah terjumpa aku tapi pura-pura tak nampak. selalunya, budak-budak perempuan yang keluar dengan dia, jenis perempuan-perempuan hot. pakai tak cukup kain. body tak payah cakaplah. paham-paham sendiri.

turun lagi self-confidence aku.

ada lagi sorang pondan nie, mulut memang tak ada insurans agaknya. ataupun mungkin tak pernah kena belasah dengan orang.
selalu kutuk tentang badan aku macam-macam. kalau gurau jer aku tak kesah beb, nie sampai cakap, "apa yang boyfriend ko nampak kat kau ah? body dahlah takda"
satu perkataan: babi
eh, nak tambah lagi: lancau
lagi: pukimaknya pondan

kalau aku boleh belasah kau, aku belasah ko cukup-cukup kat situ. tapi disebabkan so-called-kawan aku yang selalu mengiyakan saja si pondan nie macam dia tau segalanya, pun turut sama kutuk-kutuk aku. babi. memang babi.

aku tau aku tak ada apa-apa,
gurau boleh beb, tapi kalau dah sampai mulut macam nak kena sumbat ngan kaki,
memanglah kan.

sebenarnya, entry nie aku tujukan buat si dia (you know who you are) yang selama nie selalu tanya kenapa aku selalu cakap yang bukan-bukan kat dia.
tapi kata-kata aku betul kan?
banyak perempuan-perempuan lagi cantek dan maha hot kat luar sana.
kalau nak dibandingkan dengan aku yang tak ada apa nie, tak mustahil satu hari nanti dia boleh berubah hati.
kan?
aku bukan cakap sebab aku nie saja menggedik, tapi tu lah sebenarnya ada dalam kepala otak aku selama nie.
aku bukan tak pernah kena, pernah.
dulu couple dah nak dekat setahun, ex mintak putus
alasan: hidup single lagi best

beberapa minggu lepas tu
dapat makwe yang gila babi hot
sakit hati? memang
self-confidence merundum? semestinya

sampai sekarang, tak pernah nak naik-naik
aku tak mintak kesian sapa-sapa, nak kongsi jer
nak luahkan face to face memang aku tak mampu
sebab aku tak pandai nak berkata-kata

mungkin sebenarnya aku boleh atasi masalah aku nie sendiri
tapi entahlah, kalau hari-hari dapat tekanan perasaan camtu
aku pun tak tau bila kot

haih
susah..

9 comments:

Anonymous said...

aih..dasatnye ko?aku tak tau pon.

ak tak rase pon ko huduh
kering tuh ye la
tp ok je

takpe2..aku still nk kwn ngan ko walopon ko tak hot skali pon..
sebab aku pon tak la hot sgt

aku cm tau je spe yg ko knl then tanak kawan da ngan ko

Fndy said...

kurus la best. boleh melompat dengan tinggi. betul x?

ko pn comel ape (mcm komen aku kat entri lepas)

Meooo Comicore Club said...

em, bile dh dewasa nanti, cutting tuh dtg ler...

hormon tuh belum dtg lg. terutama nanti bile ehem2... ehem2... semua akan naik jdi cun gitu2...

dh ada bf, baguslah... :)

Anonymous said...

best cita tok. alah amie, ignore jak sidak ya, org nok mengata ya sebenarnya jealous.. biasa lah manusia sik boleh tgk org senang, org kurus, sidak mengata.. org gemok pun sikda mengata.. mcm dirik daknya perfect gilak.. chill

Anonymous said...

nak layan kepala yg tension..baca entry terbaru gua..tu pun kalu berkaitan..


"tak perlu dengar kataa mereka..teruskan berjalan..."

sedutan sebuah puisi..

Bobby Nuurri said...

hahah. itu pondan memang pukimak.

jangan risau. ko kurus ka. keding ka. cantek dari dalam lagi penting oo kawan.

pegi mampus minah-minah hot. pegi mampus mamat-mamat cas hensem.

yang penting hati kita lebih hotness dari segala fizikal yang mereka-mereka ada.

jangan merundum. jatoh ke longkang.

Anonymous said...

aku pun nak meluahkan perasaanlah kat kau..kasi motivasi sikit kat kau..ye kak~

dari darjah 1-6 orang kata aku pondan. tapi aku ni tak lembut pun. aku pun heran. tapi sampai lah satu ketika time tu cikgu pj ajak main bola sepak. nah kau aku score byk gol. time tu darjah 6, adalah kata2 dak2 samseng kelas aku yg kata "terer gak deen main bola"
selfconfidence aku naik~

dari tingkatan 1-2 self-confidence aku makin naik sbb masuk kelas 1A dan 2A, ditambah dgn perlantikan sebagai penolong ketua kelas..
eceh siap buli dak2 yg kecik ari aku, padahal aku tak besar mana..keding gak....

form 3 aku tak berapa nak confidence sbb aku dah dimalukan oleh cikgu kelas time tu yg kata aku dak nakal sesi petang, then aku juga telah ditengking cikgu bola lisut sbb kayu tu aku tikam hampir kena kepala kwn aku yg lain..mampos ah kalau kena, mati anak orang.
self-confidence aku menurun gila babi....aku nekad tukar sekolah. *aku tension2 larik..ahaha

masuk sekolah teknik. form 4 aku jadik ketua kelas. siot jerk bleh jadi ketua kelas. mmg bajet famous memandangkan aku join pertandingan drama antara sekolah dan dapat anugerah pelakon lelaki terbaek.kekekeke...bangga ah. naek bleh self-confidence

form 5 zaman kemuncak aku, dgn jadi pengawas khas..eceh. wakil sarawak sketsa,wakil miri pidato, pitcher terbaek dan johan bola lisut. fuh mmg zaman glamour aku kat sekolah. self-confidence mmg tinggi menggunung.

tapi tiba2 turun balik setelah ada guru yg kata aku sombong. kwang3..siap ugut akan sabotaj aku kat dlm, majalah sekolah.
ble majalah skolah diterbitkan ternyata aku kena sabotaj. alamat aku kat majalah tu salah.
and pencapaian aku ada yg tak ditulis, muka aku diban tak byk masuk majalah.ekekeke
padan gak muka aku. self-confident turun. adoi2..

spm kuar. aku dpt sikit je A. mmg satu yg agak mengecewakan.

kesimpulannya : utk membina keyakinan diri, kita harus mempunyai satu pencapaian yg akan menjadi pengukur aras kepada kita agar dpt dibanggakan.
agar org tak pandang rendah kat kita.

wah aku ceramah dowh~

in motion said...

thx kwn2 smua! really appreciate it :)))

ArTofThEdEsiGN said...

relex la amie...
setiap orang ad kekurangan yer...
yg penting hg tabah menghadapi sgala yer...
aku sebagai kawan hg akan terus menyokong hg....
huhahuahahuahhh......
life is short so enjoy the life okey....

Post a Comment