Thursday, February 19, 2009

lepas dua kali silap cetak, at last!


assignment membuat postcard dan packagingnya telah siap dicetak dan selamat dihantar. seperti yang korang dapat lihat kat gambar tu, packaging aku buat sangat simple. sebenarnya ada design lain sebelum nie, tapi sebab dah dua kali buat tapi saiz salah walaupun dah diukur sebetul2nya, malam semalam kepala aku jadi serabut. ditambah lagi dengan postcard yang aku dah print sebelum nie aku baru perasan malam tadi aku silap cetak untuk bahagian depan belakang yang terbalik, lagilah aku serabut. nasib baik pagi tadi tak ada masalah masa nak cetak, packaging pun yang pada mulanya aku ingat silap saiz lagi nasib baik dah betul. sekarang aku dah lega sebab dah hantar assignment, walaupun tbh, aku tak puas hati dengan design last minute packaging aku tu. mungkin untuk didisplay akhir semester nanti aku nak redesign balik packaging dan mungkin buat benda baru untuk postcard aku (nak tengok postcard aku, silalah ke the portfolio untuk contoh. aku terlupa nak amik gambar yang dah siap diprint).

minggu nie aku ingat aku nak carik idea untuk assignment akan datang, coffee table book. pagi tadi masa dalam bus, dah terfikir idea. nanti aku nak bincang dengan orang2 yang terpilih untuk dimuatkan dalam coffee table book tu. kalau tak ada halangan, aku buat proposal, tunggu proceed atau tak, kalau proceed aku boleh teruskan. harap2lah menjadi.

dan,
misi seterusnya..menyiapkan kerja2 yang terbengkalai, i.e: menyiapkan design untuk cover buku abang aku, edit gambar untuk presentation minggu depan, buat business card untuk kegunaan masa akan datang, etc etc.

oh ya, siapa tau macam mana nak edit butang 'Edit' kat atas tu?

8 comments:

farida tarmize said...

simple
tp menarik la

ak masih xphm ape kah bende ituh

in motion said...

postcard
eheh

Unknown said...

oi oi kacak oi
simple bangat
tp sekpa ku mmg suka simple
ya ku padah kacak
ahahaha
tp kan mie
boleh sik buang nok "tulisan suara hati oleh" ya
ku rs cukup ngn nama kau
pendapat aku laaaa
hehehe
sebab hati bicara ya dah tunjukkan ya adalah suara hati kau
eheh cuma pendapat aku yg suka mengomen hehehe

Fndy said...

cun cun. mmg jiwang abis laa

in motion said...

akma: wahh, yalah oh..dh hati bicara tulisan suara hati gik..yah, bruk perasan trimas2
fendy: trimas2 :D

Anonymous said...

aku sokong AKMA~
just amie. kan best.

cantek eh.
ku mun masuk kat blog ko, mesti sik tinggal tulis
"ko memang berbakat"
itu saja~

FareeZan said...

ok simplelah tu.. saya proceed heh

in motion said...

trimas rakan2
anda sangat awesome!
:))

Post a Comment