Wednesday, June 25, 2008

Aku bukanlah seorang yang sombong

, mahupun berlagak pandai. The reason why most of my posts were written in English is because I'm comfortable writing in English. Tapi speaking, haram jadah aku fail kerana aku seorang yang fasih bertutur BM walaupun kadang-kadang tersasul BS (bahasa Sarawak). Hoho untuk menulis dalam BM memang aku lemah sikit. Mungkin sebab dulu cikgu BM aku pernah sumpah satu kelas fail BM kot (korang percaya tak dia sumpah kitorang semua tak masuk universiti). Satu jer aku nak cakap dengan cikgu aku tu, "In your face!" sebab aku lulus. Hehe ye, aku tau berdosa kutuk cikgu, tapi cikgu tu bermasalah. Berlagak sangat cakap students dia kat Semenanjung tu baik. Macamlah kitorang nie bodoh tak tau perangai students kat situ macam mana. Kencing jer lebey. Huh! Aku lebih suka cikgu BI aku. Walaupun kitorang hancuss BI takde pun dia nak kutuk-kutuk sampai sumpah kitorang fail. Dia ajar kitorang sampai betul-betul pandai. Kawan aku yang tak reti speaking langsung boleh speaking. Bukan macam cikgu BM tu, kitorang tak reti sikit, marah. Silap sikit, marah. Sebab tulah satu kelas boikot dia. Padan muka. -end of story-
______________________________________________________________________
* note to self: Cikgu BM aku = Melayu, Cikgu BI aku = India.
Bravo Melayu!

2 comments:

farida tarmize said...

ieeii
menggelabah nye cekgu u
org smenanjung eyh
kasi sepak sket
nsb i dok kt laot

in motion said...

skrg dah pindah balik semenanjung
dia xtahan batch bwh aku boikot dia
smpai dorg report kt pengetua perangai teruk dia tu
haha

Post a Comment