Monday, August 18, 2008

5 Jingga: Review

Ok, first thing first, aku tak tau bila and pukul berapa series nie kat tv sebab rumah aku tak ada tv, so aku tengok pun dari Internet jer. FYI, 5 Jingga nie baru jer 1 episod tapi aku still lah nak review kan? Hoho

Bagi aku, untuk episod 1 nie, bolehlah..bak kata orang (orang kata, bukan aku), untuk budak-budak yang baru nak up bolehlah layan citer nie. Haha
Aku tengok tak ada yang istimewa sangat pun 5 Jingga nie. But at least someone has the idea to do something different instead of cerita cintan cintun yang mengarut lah kan. Good job on that (terfikir untuk buat something different lah, not the cerita).

Back on the review, masa aku tengok cerita nie, kadang-kadang aku rasa menyampahlah pulak kan. Why I said that? Yelah, orang Melayunye cakap Melayu pun nak slang ala-ala orang puteh gitukan. Menci I tau! Tak suke. Mengada-ngada betol! I nak feel pun tha bhole thau! Haha pemilihan pelakon rasanya macam tak bestlah pulak. Lakonan kaku. Tak menjadi. Especially Zaleha lakonan Siti Saleha. Kaku dan slang Melayu yang ntah pape. Hoho
And bila scene Zal dan Melly (Sasha Bashir) agak lawak sikit..ok fine, lawak banyak. In fact sangat-sangat lawak kalau korang jenis tengok cerita yang ada kaitan dengan dance/cheerleading/or what-so-ever. Rasanya scene tu tak berapa nak menjadilah. And mungkin the dance routine boleh ditukar sedikit untuk menambahkan lagi umphh, so tak adalah macam lawak sikit nak tengok. Barulah namanya dance battle kan. Barulah orang boleh dapat feel yang dorang nie betol-betol gaduh and nak menunjukkan skill tarian masing-masing.

Anyway, aku pun tak boleh nak komen banyak pasal series nie baru jer episod 1. Tapi bila tengok episod 1 sudah cukup untuk membuatkan aku takkan tengok series tu untuk episod-episod yang seterusnya. Toink...maaf ye. Mungkin aku dah tua berumur sikit kot so tak layan sangat kecuali di kala kebosanan. Hehehe

scene Zal dan Jed berbincang sesama sendiri apabila Zal kena buang dari team cheerleadingnya sendiri
Zal: "...tapi mana ada team lagi"
Jed: "itulah idea aku. apa kata kalau kita tubuhkan team baru"
Zal: "team baru? yes...tapi macam mana? kau rasa en. hamid bagi ke?
Jed: "ha, belum tanya belum tau. kita pegi pujuk dia sekarang nak?"
Zal: "aku suka sangat otak kau nie jed. memang bergeliga! jom!"
- dan scene seterusnya nampak sangat meniru Bring It On Again. Kalau nak tau tengoklah sendiri.

Sekian, saya melaporkan.
Trimas
(dah tak ada idea sebenarnya :D)

4 comments:

farida tarmize said...

ouh..amie tgk citer ineyh?aku pon xtau kewujudannye...kalo dance bek nengok alam's story..2 lg satu klaka

in motion said...

aku saja jer tengok bosan2 xtau nak surf apa
nk bkak tv3 pun xtau nk tgk apa
tgk 8tv pun jdla
haha
nmpk sgt meniru bring it on doh cerita tu..

farida tarmize said...

baek tgk bring it on
lg chomel

hawa said...

biasalatu,cerita mly!haha

Post a Comment